Вівторок, 02.12.2025, 01:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Персональний сайт Марини Франчук

Каталог статей

Головна » Статті » Українська література ХІХ століття

Українська література кін. ХІХ ст.-поч. ХХ ст.

Робоча програма для студентів

3 курсу заочного відділу

Українська література кінця ХІХ – початку ХХ століття

Викладач: доц. Франчук М.В.

Плани практичних занять

Практичне заняття №1

ТЕМА: “Лісова пісня” Лесі Українки
План
  1. Історія написання драми.
  2. Жанрово-композиційна специфіка твору.
  3. Творче переосмислення фольклорних джерел.
  4. Проблематика твору.
  5. Система дійових осіб.
  6. Особливості поетики драми. Символіка, багатство вірша.

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Історія української літератури кінець XIX початок XX ст. : підручник / за ред. П. П. Хропка. – К. : Вища школа, 1991. – 511 с.
  2.  
  3. Давидюк В. Позатекстова міфологічна символіка «Лісової пісні» // Дивослово. – 1994. – № 2. – С. 6-9.
  4. Кордун В. Фольклорно-міфологічна образність у структурі “Лісової пісні” Лесі Українки // Народна творчість та етнографія. – 1983. – Ч. 3. – С. 60-65.
  5. Кухта Н. Народноказкова основа “Лісової пісні” Лесі Українки // Дивослово. – 1997. – № 4. – С. 28-30.
  6. Костенко Л. Геній в умовах заблокованої культури // Літературна Україна. – 1991. – 21 вересня.
  7. Денисюк І.О. Міщенко Л.І. Дивоцвіт (джерела і поетика “Лісової пісні” Лесі Українки) // Правдива іскра Прометея. – К.: Радянська школа, 1989. – С. 147-184.
  8. Ціпко А. Неоромантична драма Лесі Українки “Лісова пісня” // Українська мова та література. – 1999. – Ч. 6. – С. 4-5.
  9. Ісаєнко Л. Смислові параметри кольорового універсуму «Лісової пісні» Лесі Українки: Волинь філологічна: текст і контекст. Явище синтезу мистецтв в українській літературі: Зб. наук. пр. − Вип. 5 / Упоряд. М. М. Хмелюк, Т. П. Левчук. – Луцьк: РВВ “Вежа” Волин. держ. ун-ту ім. Лесі Українки, 2008. – 196 с.

http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/vftk/2008_5.pdf

  1. Кирилюк О.С. Українська міфологія та універсально-культурна структура «Лісової пісні» Лесі Українки http://www.myslenedrevo.com.ua/uk/Sci/Culturology/uvuk/ForestSongStruct.html
  2. Баранова І.О. Драма-феєрія “Лісова пісня” Лесі Українки: рецепція символістичного дискурсу “нової драми”. http://bdpu.org/scientific_published/apif_4_2009/all.pdf
  3. Скупейко Л.І. Міфопоетика "Лісової пісні" Лесі Українки: Моногр.  НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. – К.: Фенікс, 2006. – 416 с.
  4. Поліщук Я. «Лісова пісня» Лесі Українки: неопоганство і семантика міфу – Дивослово. – 2000. – № 3. – С. 2-7.
  5.  Скупейко Л. Казка і міф у драмі Лесі Українки «Лісова пісня» // Слово і час. – 2000. – № 8. – С. 55-66.
  6. Бабій Ф. Про назву твору «Лісова пісня» та імена її персонажів / Федір Бабій – Дивослово. – 1995. – № 2. – С. 10-14.

Письмові завдання:

Законспектувати:

  1. Ціпко А. Неоромантична драма Лесі Українки “Лісова пісня” // Українська мова та література. – 1999. – Ч. 6. – С.4-5.
  2. Пономарьов П.П. Фольклорні основи “Лісової пісні” Лесі Українки // Матеріали до вивчення історії української літератури. – К.: Рад. Школа, 1961. – Т. 4. – С. 201-218.

 

Практичне заняття №2

ТЕМА: “Тіні забутих предків” М. Коцюбинського

План
  1. Фольклорна основа повісті. Історія її створення.
  2. Проблема єдності людини і світу, людини і природи, кохання і ненависті, діалектики життя, язичництва і християнства.
  3. Майстерність змалювання образів (Іван, Марічка, Палагна).
  4. Психологізм повісті.
Література
  1. Історія української літератури кінець XIX початок XX ст. / за ред. П. П. Хропка. – К. : Вища школа, 1991. – 511 с.
  2. Богдан, Н. В. Михайло Коцюбинський "Тіні забутих предків". Урок у 10 класі / Н. В. Богдан // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. – № 28. – С. 14-20.
  3. Голубчук, Т. О. "Весь світ був як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна" : урок за повістю М. Коцюбинського "Тіні забутих предків" // Вивчаємо українську мову та літературу. – 2013. – № 28. – С. 16-21.
  4. Середа, Н. Вічна таїна кохання. Осмислення філософських категорій життя і смерті на сторінках повісті "Тіні забутих предків" : 10-й клас : [за твором М. Коцюбинського] // Українська мова та література. – 2009. – Грудень (№ 47). – С. 15-16.
  5. Кузнецов Ю. Орлик П. Слідами феї Моргани: Вивчення творчості М. Коцюбинського в школі. – К.: Радянська школа, 1990.
  6. Колесник П. Коцюбинський – художник слова. – К.: Наукова думка, 1964. – 536 с.
  7. Калениченко Н.Л. Великий сонцепоклонник. Життя і творчість М. Коцюбинського. – К.: "Дніпро", 1967. – 252 с
  8. Грицюта М. Фольклорна основа повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків” // Рад. Літературознавство. – 1958. – №1. – С. 59-62.
  9. Хоткевич Г. “Тіні забутих предків” // Українська мова та література. – 1997. – Ч. 47. – С.4-6.
  10. Логвиненко Н. Фольклорно-етнографічні джерела повісті “Тіні забутих предків” // Дивослово. – 1997. – № 1. – С.57-60.
  11. Піддубна Р. “Тіні забутих предків” М. Коцюбинського: міфопоетика та ліро-епос // Слово і час. – 1992. – № 11. – С. 68-73.

Письмові завдання:

Законспектувати:

Логвиненко Н. Фольклорно-етнографічні джерела повісті “Тіні забутих предків” // Дивослово. – 1997. – №1. – С. 57-60.

 

Практичне заняття № 3

ТЕМА: Лірика Олександра Олеся.

ПЛАН

  1. Збірка “З журбою радість обнялась”. Провідні мотиви збірки.
  2. Художній світ інтимно-пейзажної лірики (“Ні, забуття не дасть мені й сама природа...”, “Айстри”, “Тихо у полі”). Інтонаційні засоби, художня деталь.
  3. Сатиричні та ліричні твори, написані в еміграції. Туга за батьківщиною. (Збірки “Перезва”, “Кому повім печаль мою”, “Коли я вмер”, “О недурно в скорботах ми плачемо”, “О принесіть, як не надію...”.
  4. Відбиття в поезії О. Олеся художніх пошуків новоромантиків і символістів. Новаторство у зображенні внутрішнього світу людини, стильова і композиційна майстерність, багатство поетичної символіки.

Література

  1. Жулинський М. Олександр Олесь // Жулинський М. Із забуття в безсмертя. – К.: Дніпро, 1990. – С.92-107.
  2. Мороз Л. Про символізм у драматургії // Сучасність. - 1993. №4.
  3. Филипович П.П. Олесь // Филипович П.П. Літературно-критичні статті. – К.: Дніпро, 1991. – С.196-218.
  4. Харчук Р. “З журбою радість обнялась” (урок за творчістю Олеся) // УМЛШ. – 1989. - №4. – С.25-32.
  5. Лоборєва О. “Ознайомлення десятикласників з життям і творчістю Олександра Олеся // УМЛШ. – 1990. - №2. – С.32-36.
  6. Єфремов С.О. Муза гніву та зневір'я // Єфремов С.О. Літературно-критичні статті. – К.: Дніпро, 1993. – С. 153-172.

ЗАКОНСПЕКТУВАТИ:

  1. Єфремов С.О. Муза гніву та зневір'я // Єфремов С.О. Літературно-критичні статті. – К.: Дніпро, 1993. – С. 153-172.

 

Питання для самоперевірки

  1. Особливості розвитку української літератури кінця ХІХ - початку ХХ століття. Суспільно-політичні обставини, літературно-мистецький контекст.
  2. Розвиток драматургії і театру на Україні в кінці ХІХ - на початку ХХ ст.
  3. Поняття модернізму. Течії модернізму, їх характеристика Розвиток українського модернізму початку ХХ ст.
  4. Роль А. Кримського в історії розвитку української культури поч. ХХ ст.
  5. С. Черкасенко - драматург.
  6. Прозова та поетична спадщина С. Черкасенка.
  7. Творчість Дніпрової Чайки.
  8. Б. Лепкий та його внесок в історію розвитку української літератури ХХ ст.
  9. П. Карманський і його внесок в історію розвитку української літератури ХХ ст.
  10. Поезія М. Вороного: проблематика, жанрово-стильові пошуки.
  11. Лірика В. Самійленка: провідні мотиви, образи.
  12. Гумористично-сатирична поезія В. Самійленка.
  13. Л. Яновська - драматург.
  14. Рання творчість М. Коцюбинського: ідейно-стильові пошуки.
  15. Новелістика М. Коцюбинського останніх років. Особливості його імпресіоністичної манери письма.
  16. Повість “Фата Моргана” М. Коцюбинського, проблематика, особливості поетики.
  17. М. Коцюбинського “Intermezzo”, риси імпресіонізму.
  18. М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”.
  19. Провідні мотиви і образи лірики Лесі Українки. Огляд збірок.
  20. Епічна поезія Лесі Українки: “Роберт Брюс, король шотландський”, “Давня казка”).
  21. Новаторський характер драматургії Лесі Українки.
  22. Проблематика, образи драми “Бояриня” Лесі Українки.
  23. Художня трансформація фольклорних образів у драмі-феєрії Лесі Українки „Лісова пісня”. Проблематика твору.
  24. Драма Лесі Українки „Камінний господар” в європейському контексті.
  25. “Осіння казка” Лесі Українки - зразок символістської драми.
  26. Ранні драматичні твори Лесі Українки “Одержима”, “Кассандра”: проблематика, образи, стиль.
  27. Новелістика В. Стефаника, проблематика, особливості стилю. Новели "Новина", "Камінний хрест"
  28. Проблематика сатиричних оповідань Леся Мартовича.
  29. Сатиричне зображення галицької клерикальної інтелігенції в повісті Леся Мартовича “Забобон”.
  30. Фольклорна основа новел М. Черемшини (зі збірки “Карби”).
  31. Антивоєнна тематика в новелістиці М. Черемшини.
  32. Загальна характеристика творчості О. Маковея.
  33. Проблема емансипації жінки в повістях О. Кобилянської (“Людина”, “Царівна”).
  34. Повість О. Кобилянської “Земля”: проблематика, образна система.
  35. Фольклорна основа повісті О. Кобилянської “У неділю рано зілля копала”.
  36. Психологізм “малої прози” О. Кобилянської.
  37. Морально-етична проблематика повісті А. Тесленка „Страчене життя”.
  38. Оповідання С.Васильченка про школу і дітей. Стильова манера письменника.
  39. Доля народних талантів у оповіданні С. Васильченка "Талант".
  40. Естетичні відкриття Олександра Олеся у зб. „З журбою радість обнялась”. Характеристика ліричного героя.
  41. Символістські драми Олександра Олеся (“По дорозі в казку”, “Ніч на полонині”).
  42. Новаторський характер драматургії В. Винниченка.
  43. Збірка В. Винниченка “Намисто” як ідейно-тематична єдність.
  44. Образи Федька і Толі в оповіданні В.Винниченка “Федько-халамидник”.
  45. Загальна характеристика прозової спадщини В. Винниченка. Романи “Записки кирпатого Мефістофеля”, “Слово за тобою, Сталіне!“, "Сонячна машина" (на вибір).
  46. Морально-етичні конфлікти в драмах В. Винниченка (за вибором “Чорна Пантера та Білий Медвідь”, “Закон”, “Брехня”).
  47. Діяльність членів “Молодої музи” і їх внесок в українську поезію поч. ХХ ст.
  48. Розвиток реалізму в українській літературі кін. ХІХ – поч. ХХ ст.
  49. Творчість Тимофія Бордуляка. Загальний огляд.
  50. Прозова творчість М. Яцкова.
Категорія: Українська література ХІХ століття | Додав: Hoakina (14.11.2016)
Переглядів: 1751 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar